Proud As Lensa Crew....

Daisypath Graduation tickers
0

Perlawanan Persahabatan - Bola Sepak Perempuan SMKTTJ vs Program Pembangunan Bola Sepak Yayasan N.Sembilan

28 Jun 2011 ( Selasa )

Bertempat di Padang SK Seremban Jaya 1, telah berlangsung perlawanan persahabatan di antara pasukan Bola Sepak Remaja Perempuan SMKTTJ Bawah 16 tahun bertemu dengan pasukan Program Pembangunan Bola Sepak Yayasan N. Sembilan Lelaki Bawah 12 tahun. Perlawanan yang dijadualkan berlangsung pada jam 4.30 petang ini merupakan inisiatif barisan pengurusan dan kejurulatihan pasukan bola sepak SMKTTJ untuk memantapkan lagi barisan pemain yang akan beraksi di Sweden pada bulan Julai nanti.

Pasukan dari Program Pembangunan Bola Sepak Yayasan N.Sembilan terdiri dari 20 orang pemain bola sepak lelaki yang berusia dalam lingkungan 10 - 12 tahun yang telah disenaraikan sebagai pemain-pemain terbaik dari seluruh Negeri Sembilan. Mereka mendapat latihan daripada jurulatih dari Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan dan menggunakan padang SK Seremban Jaya 1 sebagai pusat latihan setiap petang.

Perlawanan berlangsung dengan cukup menarik di mana pasukan lawan memberikan cabaran yang sangat hebat menumbangkan pasukan SMKTTJ dengan 11 - 0. Walaupun tewas, ia tidak mematahkan semangat para pemain kerana ia dilihat dari sudut yang positif dimana berlaku banyak kelemahan dalam pasukan yang perlu diperbaiki segera sebelum bertolak ke Sweden pada 16 Julai nanti. Perlawanan seperti ini juga merupakan dilihat sebagai satu latihan yang cukup baik dan bermakna kerana bertemu dengan pasukan yang betul-betul hebat akan membantu pasukan SMKTTJ untuk lebih mantap. Pihak pengurusan dan kejurulatihan dari Persatuan Bola Sepak N.Sembilan turut berbesar hati mengalu-alukan pasukan SMKTTJ untuk hadir membuat latihan bersama serta menjalankan perlawanan persahabatan secara berkala pada masa akan datang.

Krew Lensa sempat merakam aksi-aksi sepanjang perlawanan tersebut :












0 comments:

Post a Comment

Back to Top