Proud As Lensa Crew....

Daisypath Graduation tickers
0

Sibuk Sangat Ke????

Hari yang penuh dengan agenda dan penuh dengan segala mak nenek acara.  Dari photo shoot hari jual menjual di ruang legar sekolah kepada portraiture photo shoot berakhir dengan acara penyerahan pokok buah-buahan di surau At-Taufiqiah.

Aduh....sebenarnya kalau tak disergah dek boss besar, mau lemau lagi sesi photo shoot semua pelajar SMK Taman Tuanku Jaafar yang dikatakan dah setahun diberikan arahan untuk menyelesaikannya.  Namun, dalam pada itu, ada juga hikmahnya bila mempunyai satu kumpulan yang saling bantu membantu dan yang penting cepat bertindak.

Dalam masa sehari segala agenda yang diarahkan oleh boss telah dapat diselesaikan tetapi kepenatan yang tak tergambar dek ayat-ayat ni hah!!!  Alhamdullillah, selesai satu perkara yang sebenarnya berat jugak nak dipikul walaupun kamera D90 itu tak la berat mana.  Nak mengambil gambar semua pelajar yang berjumlah 1,500 lebih sebenarnya satu tanggungjawab yang .....alamak!!!!beratnya!!!!

Namun, bak kata pepatah hati semut (ke kuman) sama dicicah, hati gajah sama dilapah maka krew lensa telah bekerja bersama-sama untuk menyelesaikan segalanya dalam sehari.  Penat .... penat dan letih tetapi nampak gayanya para krew bekerja dalam emosi yang ceria walaupun sesekali terdengar.."sakitnya kakiku", "adoi!! perut dah berbunyi"..krew sempat juga beraksi di depan kamera.  Dah namanya photografer,tak terasa loya atau mual berdiri di depan kamera.

Terima kasih buat semua krew Lensa SMKTTJ yang bertugas hari ini dan kepada guru pembimbing...terima kasih sponsor air kotak dan kek.  Jom guru pembimbing, kita ngadap boss mintak dia belanja kat Pizza Hut ke, tak pun kat Royal Bintang je, nak dekat Allson Klana pun boleh la.  Kami terima seadanya.

Terima kasih kepada semua tenaga pengajar SMK Taman Tuanku Jaafar yang memberi kerjasama kepada krew Lensa dan kepada semua pelajar yang mendengar arahan dan mempercepatkan proses photo shoot.  Terima kasih kepada para pentadbir, Encik Akashah, Encik Kalaiselvam dan paling utama Tuan Omar Ahmad...Dah siap boss..

Terima Kasih Daun Keladi.














0 comments:

Post a Comment

Back to Top